fredag 10 januari 2014

Marknadsföring!

Svenska Squaredansförbundet har fått en ny fin hemsida som är mer inriktad mot utomstående, ickedansare. Fokus ligger på att berätta om vad Square Dance är, medan vi erfarna istället får lite efter den information vi vill ha! Kanonbra tycker jag, och började fundera på hur man kan locka in allmänheten till att kolla in den nya hemsidan? Jag slängde ut frågan på Facebook efter nya uppslag och bad dansare kommentera vad Square Dance har betytt just för dem och hur det har påverkat dem? Jag fick jättemånga fina svar och började sortera upp innehållet mellan det som var nytt och det som jag hade hört förut!

Sedan gjorde jag den här lilla bilden:


Också tänkte jag att vi kunde slå ett slag för könskampen!
En fördel med Square Dance är ju att man som dansare
själv kan välja vilken position man vill dansa! 


Också den här! En mer filosofisk variant.

I dagsläget är det bara den första bilden som är publicerade från det här lilla projektet. De övriga kommer att portioneras ut under det närmsta veckorna! Jag fick även en idé till ett annat liknande projekt men det får utvecklas senare under våren! Hoppas ni gillar resultatet än så länge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar