måndag 24 mars 2014

Vårens Ungdomsdans!

Nu är jag hemma igen efter en fantastisk helg! Det var Buffalo Squares som anordnade vårens Ungdomsdans och den här gången var vi strax utanför Jönköping. Vi samlades i fredags kväll och dansade, åt god mat och lekte lekar! Det var många som var med för första gången och det var såklart extra roligt, bland annat en tjej som gick vår Ungdomskurs i Örebro för ett par veckor sedan. Under lördagen var det ännu fler som slöt upp och vi var närmare 30 ungdomar som samlades och dansade! Från Medelpad i norr till Skåne i söder.

Det var jag som callade under helgen, otroligt roligt bara det, även om man skulle vilja dansa själv också! Inför helgen hade jag laddat min dator med musik och jag använde bara nya låtar som hash calls som jag inte spelat hos Buffalo Squares förut! Man hade också möjligt att önska låtar innan helgen som jag direkt lade till i spellistan. Under lördagen hade vi även årsmöte och lite annat spännande. Efter att vi dansat färdigt för dagen blev det Afterparty vilket för oss innebär Tacobuffé! Efter den goda middagen blev det lekar och dans! Och det var lite senare, strax efter midnatt som det underbara hände! Kommer ni ihåg leken Fruktsallad? Inspirerade av tacobuffén och låten "Macho Man" blev det istället leken Tacotallrik, med "Nachos", "Köttfärs" eller "Tomat"! En stund senare introducerades tillägget "Hopp" också satt vi där i ring och körde Tacotallrik med hopp - världens roligaste lek! Och visst påminner det lite om Squaredans, lite svårt att förklara och berätta om, men fantastiskt när man själv får prova på! 

Söndag började med en fin och bra frukost, vi städade lokalerna och dansade två timmar till. Och visst blev det lite Tacotallrik-Squaredans också! Hur sammanfattar man en Ungdomsdans? När ord som "gemenskap" och "samvaro" är för svaga och knappt räcker till? En helg som var på tok för kort. Med människor och vänner som jag älskar. Som dansar Squaredans - världens bästa fritidsaktivitet. Magiskt. Fantastiskt. Tacotallrik med hopp.

Tack så himla mycket alla som var med. Vi gav varandra en riktigt fin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar